Kao tijelo javnog sektora, CARNET je obvezan osigurati pristupačnost svojih mrežnih lokacija u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske (NN 17/19) od 23. rujna 2019., kojim se u nacionalno zakonodavstvo preuzima Direktiva (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora.
Ova Izjava o pristupačnosti odnosi se na CARNET Potpore, aplikaciju za provođenje natječaja, evidenciju i vrednovanje zaprimljenih prijava.
Status usklađenosti
Aplikacija CARNET Potpore je djelomično usklađena sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora. U trenutku objave aplikacije, zahtjevi europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04) nisu ispunjeni u potpunosti. Sustav ima temeljnu funkcionalnost za većinu korisnika, ali postoje nedostaci koji se odnose na pristupačnost za osobe oštećena vida.
Nepristupačni sadržaj
Neusklađenost sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske očituje se u sljedećem:
Mogućnost opažanja
- Ikona za glavni izbornik nije označena te bi trebalo nadodati naziv koji bi dao naslutiti o čemu se radi
- Tražilica, opcije za filtriranje i grupiranje zapisa nisu intuitivni te iz naziva pojedinih gumba nije jasno koju naredbu izvršavaju
Operabilnost
- Čitači ekrana ne mogu pravilno interpretirati zaglavlja redova i stupaca zbog nepravilne strukturiranosti tablica
- Zbog nestandardiziranih elemenata, pojedina polja čitači ekrana ne prepozanju kao polja za unos ili odabir vrijednosti
Razumljivost
- Kartice unutar obrasca otežavaju snalaženje korisnicima koji koriste čitače ekrana jer narušavaju logičan redoslijed elemenata
Podizanje razine pristupačnosti
Dobavljač aplikacije Notus IT proveo je testiranje digitalne pristupačnosti aplikacije CARNET Potpore i CARNET-u je dostavio Nalaz o stanju digitalne pristupačnosti s preporukama za unaprjeđenje stanja.U sljedećoj doradi sustava, CARNET će nastojati otkloniti sve uočene nepristupačnosti.
Priprema ove Izjave o pristupačnosti
Ova Izjava pripremljena je dana 7. svibnja 2025., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, a utvrđen je Provedbenom odlukom komisije EU 2018/1523 11. listopada 2018.
Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti.
Testiranje pristupačnosti provela je stručna osoba za digitalnu pristupačnost i osoba s nekim oblikom invaliditeta, a koja je ujedno napredan korisnik informacijske tehnologije. Internetski preglednik koji je korišten tijekom testiranja je aktualna verzija Google Chrome-a. Čitač ekrana korišten tijekom testiranja je NVDA.
Povratne informacije i podaci za kontakt
Sve upite vezane uz pristupačnost navedenog sustava korisnici mogu uputiti CARNET-ovoj Službi za korisnike (Helpdesk).
CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:
- e-poštom: helpdesk@carnet.hr
- telefonom: +385 1 6661 500
- poštom: CARNET-ova Služba za podršku korisnicima, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb.
Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sata.
CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.
Inspekcijski nadzor
Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.
U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovim mrežnih stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem telefona broj +385 1 4609 041 ili putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.